zaterdag 23 november 2013

Woehoeee!!

Hee hallo!

De wekker stond de volgende ochtend al om half 7 omdat we geen enkele kans wilden missen om de bergen in de heldere lucht te kunnen zien.  Hoe helder het de vorige avond ook was geworden (sterker nog.. we hebben een supermooie zonsondergang gezien aan zee!), hoe bewolkt het nu weer was toen we de Jucy uitstapten. Bah! We zijn toch snel gaan wassen, aankleden en ontbijten en weer terug gereden naar het dorpje Fox. Toen we dit dorpje in reden, reden we letterlijk de blauwe zonnige lucht in! YES! We zijn meteen een zaakje binnengelopen en vroegen of we misschien een helicoptervlucht konden maken. We kregen als antwoord: ‘yes ofcourse, are you ready in 3 minutes?’ AHH!! We konden meteen vertrekken! Supergaaf! Om 9 uur steeg onze helicopter op en vlogen we over Mount Cook! De hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Overal sneeuw.. zo mooi! Zo wit! Deniz en ik zaten voorin.. sterker nog, mijn been zat tegen die van de piloot aan. Supercool! Allemaal knoppen en meters voor ons..Koptelefoon op ons hoofd. En een bizar uitzicht! Naast Mount Cook zijn we geland bovenaan de Fox gletsjer. Dit was echt supergaaf.. je zag alleen maar wit om je heen.. zo mooi! We hebben hier foto’s gemaakt en uiteraard een sneeuwbal gegooid en zijn weer de helicopter in gegaan. Deze vloog in rondjes over de Fox gletsjer.. zo bizar om te zien! Daar was die regenachtige glimp van een klein stukje modderige Franz Jozef gletsjer van de dag er voor niets bij. Dit was echt heeeeeeeel gaaf.

We zijn meteen gaan rijden richting het zuiden. Bij het begin van de Haast Pass (de mooiste route in Nieuw-Zeeland met overal watervallen en rivieren) hebben we twee Duitse meisjes opgepikt die mee wilden liften. Dus hup, alle backpacks de Jucy in en voor het eerst hadden de twee stoelen achter ons ook een functie. In Wanaka zijn de meisjes hun eigen gang gegaan en zijn wij lekker gaan lunchen aan lake Wanaka. Supermooi. Overal bergen om het meer heen.

We zijn hierna doorgereden naar Queenstown waar we afgelopen nacht hebben geslapen aan het  meer waar we vanochtend een hele koude duik hebben genomen.. Dit is toch wel het lekkerste begin van de dag!

We zijn op dit moment in Te Anau, op weg naar Milford Sound.
 
Liefs van ons
 






 

15 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke avonturen en een feest der herkenning! gelukkig toch nog de gletsjer onbewolkt gezien... benieuwd naar jullie verdere avonturen in Milford Sound! grt van wim en eline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Dora....wat maken jullie een hoop mee echt fantastisch. Je straalt helemaal bij die helikopter....zo leuk om te zien. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag dat: Jaloers zijn ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wtf deniz en doortje.. ik ben echt verbeisterd door deze foto's:P Dit zijn echt foto s voor in films.
    Over 10 jaar als we de lotto hebben gewonnen moeten jullie mij en patty hier ook mee naartoe nemen!:P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanmorgen net uit ons bed en gelijk kijken IS ER NOG EEN BERICHTJE ?
      En ja hoor ,opa en ik hebben er van genoten, met een helicopter gevlogen en op de hoogste berg van NIEUW ZEELAND geweest, fantastisch,
      Onze dag was gelijk goed ,wij hebben er van genoten ,van jullie verhaal en de foto's,liefs,groeten en XXvan opa en oma. Ik wet niet of het bij mij helemaal goed gaat met dat mailen, maar ik hoop van wel .

      Verwijderen
    2. vanmorgen net uit ons bed en gelijk kijken IS ER NOG EEN BERICHTJE?
      EN ja hoor, opa en ik hebben er van genoten,met een helicopter gevlogen en op de hoogste berg van Nieuw zeeland geweest, fantastisch.
      Onze dag was gelijk goed, wij hebben er van genoten, van jullie verhaal en de foto's.
      groeten en XX van opa en oma.

      Verwijderen
    3. He!!! Doortje gefeliciiii!!! Wat gaaf om daar jarig te zijn ;)
      En wat zijn jullie verhalen super om te lezen! M'n reisgenoot en ik kunnen nu echt niet meer wachten!

      Wel vroegen we ons af waarom jullie al zo snel zijn overgevaren als jullie daar nog zo lang hebben!
      Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhalen!

      Geniet daar! En een super dag gewenst!! Groetjes Freddie

      Verwijderen
  5. ik ben nog meer verbijsterd door mijn spelfout P
    (oma mailde me om me erop te wijzen, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Doortje en Deniz

    Wat hebben we genoten van jullie heli-verhaal! Wat moet dat schitterend zijn daar! Die sneeuwvlakte! Súper-mooi! 'k Geloof dat het reageren nu gaat lukken, gisterenavond bij het (binnen) vuurtje lukte het niet op de ipad. Alles gaat helemaal goed hier hoor met ons, Daan en oma!! Nou lieverds geniet maar weer verder...ij wachten op het volgende avontuur!
    Dikke kus pap en mam (die weer gaat werken.....zwááár)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben net even op Google Maps over de Haast Pass weg "gereden" geweldig. Mount Cook, wow! En nu Milford Sound, één van de mooiste plekjes op aarde. Oh ja, en alvast gefeliciteerd met je verjaardag, Doortje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hiep hiep hoera,gefeliciteerd met je verjaardag van opa , oma, Ozan en Patty.
    Maakt er een leuke dag van XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had van de week al geschreven dat opa en ik vanuit ons bed gelijk de computer aan zetten om te kijken of er nog een berichtje was Maar dat is fout gegaan en daarnet heeft Ozan mij uitgelegd wat ik dan fout gedaan heb.
    Maar we zagen van de week dat jullie een helicoptervlucht gemaakt haaden en op de hoogste berg van Nieuw Zeeland gestaan hadden en dat het zo mooi was en toen kon onze dag ook niet meer stuk. Wij hebben van het verhaal genoten, groeten, liefs en XXXXXXXXXXXvan opa en oma, En nu kijken of het wel lukt. Doeiiiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi D&D! Wat een belachelijk gave reis zeg! Na deze helikopter vlucht haak ik af, dit trek ik niet meer (jaloeeeers...) ;)
    Nee hoor, ik blijf jullie belevenissen volgen, echt geweldig. Heel veel plezier nog!!

    Doei Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doortje van Harte GEFELICITEERD met je verjaardag !
    Wat super om dat in nieuw Zeeland te kunnen vieren !
    Maak er maar (weer) een speciale dag van.....
    Deniz Gefeliciteerd met Doortje !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd Doortje! Hoop dat je een super leuke dag hebt gehad op verjaardag! :) Geniet er nog even van! Groetjes Patty

    BeantwoordenVerwijderen