donderdag 28 november 2013

Zo blauw!

Hee!

Vanuit de Catlins (waar we echt op een van de mooiste plekjes ooit gestaan hebben in een baai), zijn we gaan rijden richting Dunedin. Deze drukke stad (die een beetje op Schotland lijkt) vonden we eigenlijk maar niks.. we wilden snel weg hier.. weer de natuur in. We reden door naar de Moeraki Boulders.. een heel geheimzinnig iets.. Dit zijn namelijk ronde stenen die zomaar ineens midden op het strand liggen. De meeste mooi rond.. sommige kapotgevallen. Eigenlijk weet niemand precies waar deze vandaan komen.. maar ze liggen er al eeuwen en er worden allerlei theoriën bedacht.

Nadat we even op een ronde steen gestaan hebben zijn we doorgereden naar Lake Benmore waar we het bordje ‘hot tubs’ zagen en dit niet konden weerstaan. We zijn rond een uur of 7 hier naar binnengelopen en zeiden dat die ‘hot tubs’ ons wel wat leken. We betaalden en werden naar buiten gebracht. Midden in de natuur stond daar verborgen in de duinen een privé hot-tub die met échte houtblokken werd verwarmd. Er stond een schoorsteen op die keihard rookte. We mochten hier ‘as long as you want’ blijven.. Bloot! Dit was natuurlijk echt perfect.. We hebben hier twee uur lang gechilld totdat we ons koortsachtig heet voelden hahaha. Pap dit had jij echt heerlijk gevonden. We zijn hierna een terrein gaan zoeken om te gaan slapen en kwamen in het donker aan.. We hebben hier wat noodles gemaakt en na een potje scrabble met een biertje zijn we gaan slapen.

De volgende dag reden we door naar de bergen.. deze weg werd steeds mooier en op een gegeven moment móesten we wel stoppen! Want we waren bij het supermooie Lake Pukaki aangekomen! Dit is een bizar blauw meer wat uit gletsjer-water bestaat. Echt gaaf!
We reden door en zagen de bergen van vorige week nu vanaf de andere kant. Gaaf! We kwamen in een dorpje genaamd Mount Cook Village. We begonnen hier aan een 3 uur durende tocht door de ‘Hooker Valley’ (geen idee waarom het zo heet). Dit was supermooi.. we liepen pal naast de gletsjer en kwamen uiteindelijk uit bij een gletsjer meer waar letterlijk de ijsklonten op dreven.

Na deze tocht zijn we langs Lake Pukaki gereden en doorgegaan naar Lake Tekapo: NOG mooier! Dit meer was nóg blauwer dan Pukaki. Bizar! We zagen hier meerdere bruidsparen hun fotoshoot doen. In dit gebied staan overal paarse lupines (we denken tenminste dat dit lupines zijn.. ze lijken op die uit Jeffrey’s tuin).. echt gaaf! En bij dat blauwe meer werd dit nog mooier..
En zoals bij bijna alle hoogtepunten die we in deze reis beleven, scheen ook hier de zon!
We reden na Lake Tekapo letterlijk de bui in (met aan de rand van de bui een regenboog) en zijn hier helaas niet meer uitgekomen haha.

We stonden vannacht in een dorpje met de vage naam ‘Pleasant Point’ en zijn vanaf daar via Christchurch (waar we ook gauw door heen gereden zijn omdat er ineens veel meer wegen zijn dan één) doorgereden naar Kaikoura.  Hier zitten we nu met een enorm biertje in een pub.
We durven er nog niet aan te denken.. maar vinden het stiekem zo jammer dat het al bijna tijd is om terug te rijden naar Christchurch om onze Jucy in te leveren. Gelukkig is dit nog heeeeeeeeeel ver weg, toch?

Liefs Deniz en Doortje



 



 

12 opmerkingen:

  1. Wat geniet ik toch van je verhalen en foto's Dora....het is net of ik mee op reis ben ;) Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Wat een práchtig verhaal weer!! Ongelofelijk! Ja dat zijn zéker lupines hoor! 'k Ga het verhaal weer uitprinten om oma voor te lezen! Ja ik snap dat je eigenlijk nog niet terug wil Doortje.....(maar Sintje wacht hé!) . Je schreef dat dien drukke stad aan Schotland deed denken...hoe bedoel je dat? Of vergat je de schotse stad te noemen? Dumfries? Glasgow? Lieve Schatten geniet nog volop van best nog veel dagen.....!!
    Liefs van mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft maar beter worden hè!
    Ik gebruik jullie verhalen altijd als pauze in het lab, het werkt heel relaxend:P
    Ik heb zo het idee dat Nederland zo lelijk gaat zijn als jullie terug zijn, haha.
    Maar Tabby en bal wachten op jullie hoor! Sambal is serieus relaxed geworden, opa is een tovenaar.
    Oma en opa hebben trouwens tijdelijk geen internet door iets in de straat, maar ik moest de groeten doen en ik zal jullie verhaal aan hun voorlezen! Veel plezier nog Deniz en Door!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo allebei,Ik wou dat ik nog 50 jaar jonger was dan ging ik en opa er ook naar toe,
    echt het is zo mooi en dolfijnen en robben en ook nog een pinguin op het strand, geweldig,te gek.
    Nou de indernis met internet is gelukkig weer opgelost,ik miste het vreselijk,ik kan niet meer er buiten.
    Maar nu weer kijken of het opsturen lukt XX van opa en mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooie kleuren en ik ben weg van de natuur van NZ haha.
    Echt jullie maken hele leuk dingen mee.
    Lijkt een beetje op een 2e huwelijksreis ;) haha.
    Ahh en die laatste foto, met jullie twee is echt super leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben blij dat jullie het zo onwijs naar jullie zin hebben en ik hoop dat jullie nog meer gaan genieten
    En ik ben stil jaloers op al die gave dingen die jullie gezien hebben.

    geniet er nog van (ik weet niet wanneer jullie terug komen)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zullen jullie leuk geschreven verhalen gaan missen, dat is zeker !
    Maar we gaan er vanuit dat we er nog wel een paar krijgen toch ?
    Door het verhaal van de ‘hot tubs’ zijn wij de sauna gaan reserveren, want wat ons betreft: hoe heter hoe beter!
    Geniet nu maar heerlijk verder, dan genieten wij weer mee !
    Nou Oma van 't Hof moet zich wel schrap gaan zetten voor het fotoboek, hoe kan je gaan kiezen welke er allemaal in mogen..........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een land, jongens! Ik weet niet welke foto mooier is (hadden Kees en Tilly ook al gezegd). Ik heb een voorkeur voor nummer 2, doet me een beetje aan Skye denken, maar dan vele malen grootser. Of midden Kreta, maar dan in de Alpen. Tsjongejongejonge. Oh ja, Oma van 't Hof is weer online hoor (moest ik even doorgeven).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh ik snap dat jullie nog niet willen denken aan het inleveren van de bus!
    Het begin van zo'n lange vakantie lijkt de vakantie altijd eindeloos maar ergens komt dan het omslagpunt dat je gaat aftellen. Nou doe dat maar niet teveel hoor en geniet nog heerlijk van de tijd die jullie daar samen hebben.
    Super om de foto's te zien, echt ontzettend mooi hoe jullie alle kleuren zo weten vast te leggen.
    En die laatste foto van jullie samen is echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoooo mooi!! Zo super!! Het duurt nog heeeeel lang hoor :)....fijn hè!!...gewoon nóg vroeger uit bed gaan en heel laat erin!! Slapen doe je wel weer in het vliegtuig (is volgende maand pas hoor).
    Hou van jullie! Geniet!! Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een heerlijk verhaal om te lezen... En mooie foto's! Die nieuwe lens komt goed van pas!
    Vind het leuk dat mn plannetje gelukt is met je verjaardagskaart...hihi Zag m hangen op de foto hoor!
    Heel veel plezier nog komende dagen! Geniet met volle teugen...
    Het is wel een beetje dubbel, van mij mogen jullie nog heel lang wegblijven, maar aan de andere kant is het voor mij een goed teken als jullie weer terug zijn... Hier beginnen de zenuwen een klein beetje te beginnen, elke dag wordt de stapel met spullen die al klaarliggen ietsjes groter...als het allemaal maar in de tas past... Als je nog tips hebt van dingen die echt meemoeten of juist niet...
    Nogmaals: ga vooral door met genieten! In het vliegtuig kunnen jullie uitrusten...
    Liefs Kim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier nog even een berichtje van opa en mij, Na alle verhalen over jullie reis waar we al reuze van genoten hebben genieten we nu weer van de bloemen die je moeder en je oma gisteren namens jullie kwamen brengen omdat we 63 jaar getrouwd waren( lijkt als gisteren)zo gauw om.
      En toen vonden we ook weer een kaart van jullie in de brievenbus(besteld via internet)en wat daar in stond was zo lief dat ik heb zitten huilen, niet van verdriet maar van de inhoud,dat maakte opa en mij zo blij. Bedankt.Geniet nog van de dagen in Nieuw Zeeland . Liefs, groeten en voor allebei een dikke kus van opa en oma,

      Verwijderen